JAK WYKORZYSTAĆ DANE DO ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY ?
Zmiany spowodowane szybkim rozwojem e-commerce powodują, że tradycyjne modele zarządzania sprzedażą przestają być skuteczne. Ze względu na dynamikę procesu roczne czy kwartalne plany sprzedaży są praktycznie bezużyteczne i muszą być zastępowane planami miesięcznymi. Tworzenie planów w oparciu o arkusze kalkulacyjne jest procesem pracochłonnym a analiza danych dotyczy najczęściej podstawowych wskaźników. Nasze rozwiązania pozwalają na centralizację danych pochodzących z różnych systemów (ERP, CMR, Kadry, systemy GPS). Dzięki temu otrzymacie Państwo wielowymiarowe raporty, które pozwolą w sposób optymalny zarządzać strukturą działu sprzedaży oraz budować skuteczne programy motywacyjne.
Przykładowe wskaźniki mierzące jakość e-commerce

GŁÓWNE OBSZARY WDROŻENIA
PLAN SPRZEDAŻY
Oferujemy dynamiczne modele planowania sprzedaży. Dzięki automatyzacji procesu planowania będziecie Państwo mogli na bieżąco dostosowywać strategię sprzedaży do zmian zachodzących na rynku.
ANALIZA SPRZEDAŻY
Dostarczamy rozwiązania umożliwiające analizę sprzedaży na dowolnym szczeblu organizacyjnym oraz poziomie szczegółowości. Cele sprzedażowe są weryfikowane w czasie rzeczywistym w ujęciu geograficznym, produktowym oraz klientów.
SYSTEMY PREMIOWE
Oferujemy rozwiązania, które pozwalają na szybką optymalizację zasobów działu sprzedaży w stosunku do potencjału rynku. Dzięki zastosowanej metodologii premie motywacyjne będą dostosowane do realiów danego obszaru sprzedaży.
PROPONOWANE ROZWIĄZANIA
Analiza danych w oparciu o interaktywne mapy geograficzne pozwala skutecznie kontrolować bieżącą sytuację w poszczególnych regionach sprzedażowych. Nasze raporty umożliwią kompleksową ocenę przedstawicieli handlowych w podziale np. na poszczególne kategorie towarowe czy też kanały dystrybucji.
PRZYKŁAD RAPORTU
W oparciu o segmentację klientów będziecie Państwo mogli w sposób optymalny alokować zasoby działu sprzedaży, ustalać marże, kontrolować trendy rynkowe. Klientów możemy analizować ze względu na wielkość obrotów, sprzedaż wg wybranych grup towarowych, dynamikę obrotów oraz marżę.
PRZYKŁAD RAPORTU
W oparciu o analizę geograficzną będziecie Państwo mogli zweryfikować, w których regionach istnieje potencjał do wzrostu sprzedaży danych produktów. Dzięki informacjom z raportu zoptymalizujecie ceny towarów w poszczególnych lokalizacjach oraz kanałach dystrybucji.
PRZYKŁAD RAPORTU
Rosnąca złożoność procesów obsługi klienta powoduje, że tradycyjne systemy planowania sprzedaży stanowią obecnie „wąskie gardło” w procesie budowy celów sprzedażowych. Dzięki wykorzystaniu potencjału Business Intelligence w zakresie tworzenia modeli obliczeniowych oferujemy rozwiązania pozwalające na pełną automatyzację tworzenia planów sprzedażowych dostosowanych do specyfiki rynku oraz struktury organizacyjnej firmy.
Przykładowe elementy raportu
Dostarczamy rozwiązania wspierające analizę sprzedaży w oparciu o interaktywne wykresy oraz wskaźniki. Raporty pozwalają w sposób intuicyjny budować złożone problemy analityczne w oparciu o dowolne kryteria. Dzięki naszym raportom będziecie Państwo na bieżąco informowani o poziomie wykonania planów oraz trendach rynkowych.
PRZYKŁAD RAPORTU
Wdrażamy zaawansowane rozwiązania do bieżącego monitorowania sprzedaży oraz prognozowania popytu w okresie promocji. Umożliwiamy kompleksową ocenę celowości kampanii promocyjnych oraz efektów jej przeprowadzenia w poszczególnych kanałach sprzedaży oraz rejonach.
PRZYKŁAD RAPORTU
Dzięki naszym rozwiązaniom będzie Państwo mogli w sposób efektywny zarządzać sprzedażą zarówno w tradycyjnych kanałach sprzedaży jak również e-commerce. Na podstawie danych z raportu dowiecie się jakie powinno być optymalne portofolio dla poszczególnych kanałów dystrybucji oraz poziom obsługi klientów.
PRZYKŁAD RAPORTU
EFEKTY WDROŻENIA
Z powodu braku rzetelnych danych pracownicy działów sprzedaży często angażują się w nisko rentowne transakcje. Efektem tego jest brak czasu na obsługę strategicznych klientów oraz niska efektywność. Nasze raporty w sposób intuicyjnych pozwalają w krótkim czasie dokonać pełnej analizy rynku i skupić się na kluczowych z punktu widzenia strategii firmy działaniach.
- analiza danych w dowolnym układzie oraz poziomie szczegółowości,
- filtrowanie danych według regionów sprzedaży, klientów, produktów, grup produktów, okresów czasowych,
- wyniki sprzedaży porównywane na bieżaco do okresów poprzednich jak również w stosunku planów.
- wzrost zaangażowania przedstawicieli handlowych (obiektywne plany sprzedażowe),
- pełna informacja o regionach – raporty uwzględniają potencjał rynku (np. demografia, siła nabywcza, liczba firm),
- optymalizacja zasobów w stosunku do potencjału poszczególnych regionów.
- eliminacja manualnego opracowania raportów,
- pełna automatyzacja tworzenia raportów sprzedaży.
- wizualizacja danych w postaci interaktywnych map,
- prosta i przejrzysta analiza zmian rok do roku miesiąc do miesiąca,
- analiza geograficzna regionów, grup towarowych, klientów.
